Ooit zal ik je weer zien – Ellen Lina

Tijdens de terugreis van vakantie, las ik dit boek in 1 adem uit. Wat een spannend en meeslepend verhaal. Ik baalde echt flink dat het boek uit was. Ik dacht alleen maar: ‘Ik wil meer lezen’. Maar helaas, aan elk boek komt een einde. Zo ook met: ‘Ooit zal ik je weer zien’ van de schrijfster Ellen Lina. Gelukkig komt er binnenkort een nieuw boek van haar uit!

Het boek begint met een brief van Caroline aan haar dochter Julia. Caroline schrijft regelmatig brieven aan haar eigen dochter. Deze brieven kom je regelmatig tegen in het verhaal. Caroline schrijft aan Julia over hun leven samen en de dingen die daarin gebeuren. Julia’s eerste schooldag, haar eerste liefde etc. Op 30-jarige leeftijd krijgt Julia alle brieven van haar moeder. Een doos vol herinneringen aan hun leven samen.

Vervolgens gaat het verhaal verder. Je leert de hoofdpersonages Julia en Sean kennen. Julia en Sean kennen elkaar al sinds hun geboorte. De ouders van Sean en Julia waren buren en de beste vrienden. Ze zijn samen opgegroeid. Tijdens hun tienerjaren worden ze verliefd op elkaar en starten de perfecte relatie. Tot er op een dag iets verschrikkelijks gebeurt. Julia en Sean worden door het noodlot uit elkaar gedreven. Sean raakt aan de drank en behandelt Julia als een stuk vuil. Zo drijft hij haar regelrecht in de armen van Ryan. Een man die ze in een bar leert kennen. Tenminste, ze denkt dat ze hem nu pas leert kennen. Achteraf blijkt dat Ryan ook niet helemaal eerlijk geweest is.

Het mooie aan dit boek is, dat je niet meteen weet wat er nu precies gebeurd is tussen Sean en Julia. De spanning wordt steeds verder opgebouwd. Pas op de helft van het boek kom je er achter wat er nu daadwerkelijk gebeurd is. Vanaf dat moment kun je het personage van Sean pas echt goed begrijpen. De verhaallijnen kloppen en je merkt echt dat er goed nagedacht is voordat alles op papier gezet is. De rode draad klopt gewoon. Aan het einde lees je ineens dingen waardoor stukken uit de eerste hoofdstukken ineens op hun plek vallen.

Mocht je ‘Ooit wil ik je weer zien’ nog niet gelezen hebben, dan wil ik je deze zeker aanraden! Je zult er geen spijt van krijgen. Het boek is o.a. te koop bij Bol.com.

Hebben jullie dit boek al gelezen? Zo nee? Zeker doen! Zo ja, dan hoor ik graag wat jullie er van vonden. Hebben jullie verder nog aanraders qua boeken? Ik ben van plan om weer eens wat meer te lezen!

Liefs,

Simone