Boekrecensie #1 / Anna Nooshin’s On Top

Posted 16/05/2015 by Sim's Cup Of Tea in Boeken, Entertainment / 1 Comment

Auteur: Anna Nooshin
Oprichtster van 1 van de meest succesvolle online magazines: http://www.nsmbl.nl/

Afgelopen week heb ik ‘On Top’ in 1 adem uitgelezen. Wat een heerlijk boek om te lezen. Anna neemt je mee in haar persoonlijke weg naar de top. Ze laat zichzelf van een kwetsbare kant zien. Zoals ze het zelf zo mooi zegt: ‘Ik ga met de billen bloot’. Naast wijze lessen, tips en een tikkeltje zelfspot, leert Anna je dat je nooit moet opgeven. Want waar een wil is, is een weg! Wat anderen ook zeggen, je kunt het! Ze praat over haar jeugd, haar wereldreis, haar grote liefde, de banen die ze gehad heeft en tips om te solliciteren. Kortom, een boek vol inspiratie. Leuk weetje: Anna showt ook haar never-seen-before privé fotocollectie. Ze legt daar ook bij uit, waarom ze dit doet. Ze noemt het ‘Instacraptalk’. Al nieuwsgierig geworden naar dit schitterende boek?

Sneak Preview
“Als klein meisje was ik al dol op geld en ondernemen. Natuurlijk zou ik liever een onschuldiger beeld scheppen over mijn jongere jaren. Nu ik dit zo op papier zet, staat het namelijk best stom. Een beetje Dagobert Duck-achtig. Die ik overigens awesome vind, ik bedoel: die man weet wat hij wil. En heeft een bad vol geld. Idealiter wil ik dat jij mijn jongere ik in gedachten ziet als een chubby meisje met donker haar, een unibrow, iets te veel babyvet en een grote droom om het ooit ver te schoppen in de modewereld. Maar dan zou ik niet helemaal eerlijk zijn. De waarheid is dat ik al op jonge leeftijd ontzettend kon genieten van geld. En van de baas zijn. Dat resulteerde in een ondernemersdrift vanaf het moment dat ik mijn eerste baantje scoorde. Het draaide ook uit op veel, heel veel mislukte carrièrestappen die ik graag met je deel. Want laten we eerlijk wezen: niemand zit te wachten op een boek vol irritante succesverhalen, toch?”

Ik heb het boek met veel bewondering gelezen. Vaak gelachen om Anna’s leuke woordspelingen en zeker het één en ander opgestoken!

Heb je het boek nog niet gelezen? Ik kocht deze via Bol.com. Zelf heb ik het E-Book voor op mijn iPad aangeschaft. Zo hoefde ik niet te wachten en kon ik direct beginnen met lezen.

Hebben jullie Anna’s boek wel al gelezen? Wat vonden jullie ervan? Ik hoor het graag!