Bling Bling #2 De Zaventemmers – Jan van der Cruysse

Twee weken geleden konden jullie de recensie van Bling Bling 1 lezen. Ondertussen heb ik het tweede deel ook uit. In de zomer komt het derde en laatste deel uit. En ik kan nu alvast verklappen dat ik deze zeker wil gaan lezen.

Let op! Deze recensie kan spoilers over Bling Bling 1 bevatten!

Dit boek heb ik gratis ontvangen van the Other Agency in ruil voor een eerlijke recensie. Dit heeft geen invloed op mijn mening over de inhoud van het boek.

Bling Bling #2 De Zaventemmers – Jan van der CruysseBling Bling #2 De Zaventemmers by Jan Van der Cruysse
Serie: Bling Bling #2
Also in this series: Bling Bling
Ook verschenen van deze auteur: Bling Bling
Gepubliceerd door Manteau op 12 juni 2017
Genres: Thriller
Pagina's: 532
Uitgever: the Other Agency
Bol.com | Goodreads
five-stars

'Bling Bling 2' volgt het onvoorspelbare traject van het gangsterduo Mate en Boris en de verknipte moordgriet Elisabed. Op een moorddadige trip door de Balkan blijven ze de Antwerpse politievrouw Beerke Wagenmaker altijd een stap voor. Tot ze het pad kruisen van Roman Tokar, oorlogsveteraan en tweelingbroer van de diamantkoerier Sergei, die ze hebben vermoord. Net wanneer de rust wat terugkeert in de Antwerpse diamantwijk, doet veiligheidsdeskundige Albertien Van der Valk een gooi naar de perfecte diamantroof. De grootste ooit. Op de moeilijkste locatie van het land. Zaventem. 'Bling Bling 2' wervelt tussen de luchthavens van Eindhoven, Zaventem, Hong Kong en Odessa. Het volgt een spoor van bloed en drukinkt van Blankenberge tot de Zwarte Zee via snelwegparkings, treinstations en ferryboten.

De zoektocht gaat verder

Het tweede deel staat voornamelijk in het teken van de zoektocht naar ons moordlustige Georgische trio, dat in deel één al een spoor van moorden achter zich liet. Beerke Wagemaker van de Antwerpse politie doet er alles aan om aanwijzingen te vinden. Gelukkig blijkt dit niet heel lastig te zijn. Het trio laat een spoor van dood en verderf door heel Europa achter. Het vervelende is wel, dat ze haar altijd een stapje voor lijken te zijn. Todat er een derde speler in het spel komt. De tweelingbroer van de vermoorde Sergei Tokar zet alles op alles om het trio te vinden.

Een nieuwe diamantroof

Ondertussen blijft het in Zaventem niet heel rustig. Albertien van der Valk, die we in het eerste deel leerde kennen als beveiligingsmedewerker van Dia Securis gebruikt haar opgedane kennis om samen met een groep specialisten één van de grootste diamantroven ooit te plegen. Dit zorgt wederom voor de nodige spanningen. De gemoederen bij maffiabaas Paata, eigenaar van de diamanten, lopen hierdoor nog hoger op. Hij vertrouwt nu natuurlijk helemaal niemand meer.

Details

Het verhaal is wederom enorm gedetaileerd. Ik gaf het eerste deel 5 sterren, mede om deze reden. Het tweede deel is wederom enorm uitgebreid en je krijgt het gevoel dat je de personages dit keer echt leert kennen. Je hoeft niet meer na te denken over wie wie is en schakelt sneller wanneer de hoofdstukken van personage wisselen. De tocht van het Georgische trio is zo intens en spannend, dat je verder wilt blijven lezen.

Ondanks dat ik het boek weer 5 sterren geef en het echt een prachtverhaal vindt, moet ik toegeven dat ik er weer niet zo snel doorheen kwam. Het is best een dikke pil en het vergt toch wel enige concentratie om je aandacht erbij te houden. Toch ben ik enorm benieuwd naar het derde en laatste deel. Want ook voor dit deel krijgt Jan de welverdiende 5 sterren van mij!

Bookstagram

Sinds kort heb ik ook een Bookstagram account op Instagram. Ben jij ook dol op boeken, lezen en bookgoodies? Dan zou ik het leuk vinden als je me daar ook volgt! Heb of ken jij leuke Bookstagram accounts? Let me know!

Ga jij de Bling Bling serie lezen?

five-stars