Hazelwoud – Melissa Albert

Hazelwoud

Als er één boek enorm gehyped is de afgelopen maanden, dan is het Hazelwoud wel. Het boek was al een hype, voordat ieman deze gelezen had. Ik was dus ook dolblij dat ik dit prachtige boek ontving van Moon Young Adult! Was het verhaal zo goed als de verwachting?

Als een boek al zo’n enorme hype is, voordat deze uitgebracht is, zijn de verwachtingen torenhoog. Je stapt het verhaal in en verwacht bijna niet anders dan een spetterend verhaal, waarbij je kunt zeggen: ‘Ja, dit is de hype waard!’

Dit boek heb ik gratis ontvangen van Moon Young Adult in ruil voor een eerlijke recensie. Dit heeft geen invloed op mijn mening over de inhoud van het boek.

Hazelwoud – Melissa AlbertHazelwoud by Melissa Albert
Gepubliceerd door Moon op 30 januari 2018
Genres: Young Adult, Fantasy
Pagina's: 336
Uitgever: Moon Young Adult
Bol.com | Goodreads
two-stars

De zeventienjarige Alice is het grootste deel van haar leven samen met haar moeder op de vlucht geweest voor het ongeluk dat hen achtervolgt. Maar wanneer Alice' oma, schrijfster van een duister sprookjesboek, op haar landgoed het Hazelwoud overlijdt, lijkt het ongeluk hen in te halen: Alice'moeder wordt ontvoerd door een man die zegt dat hij uit het Achterland komt - de dreigende bovennatuurlijke wereld uit haar oma's verhalen. Alice' enige aanwijzing is het bericht dat haar moeder voor haar achterlaat:

BLIJF WEG UIT HET HAZELWOUD

Alice heeft haar oma's fanatieke fans altijd zo veel mogelijk vermeden, maar nu zit er niets anders op: ze moet hulp vragen aan haar klasgenoot en Achterland-superfan Ellery Finch. Hij helpt haar gelukkig maar al te graag, al vraagt Alice zich wel af waarom hij zo gretig op haar aanbod ingaat. Om haar moeder terug te vinden, moeten Alice en Ellery afreizen naar het Hazelwoud, naar de wereld waar haar oma's sprookjes hun oorsprong vonden. Zal Alice er tijdens haar zoektocht achterkomen waar haar eigen verhaal begon... en vooral waar het misging?

Hazelwoud

Hazelwoud is geen alledaags sprookje, waarbij iedereen nog lang en gelukkig leeft. Het heeft duistere en grimmige kanten en neemt je mee naar een onbekende fantasiewereld met allerlei sprookjeselementen. Het neemt je mee in Alice’s en Finch’s zoektocht naar het boek ‘Tales from the Hinterland’ en het Hazelwoud. Tijdens de zoektocht vertelt Finch haar verhalen uit het boek. Deze verhalen worden verweven in het echte verhaal. Een boek in een boek dus… Ondertussen verschijnen er steeds meer sprookjeswezens uit deze verhalen in ‘de echte wereld’.

Laten we even vooropstellen dat het verhaal goed en mooi geschreven is. Alleen was het niks voor mij. Het begin vond ik wel leuk, maar hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer het me ging tegenvallen. Ik vond er niks meer aan. Naar mijn idee ging het eerst heel traag en vervolgens razendsnel. Ik vond Alice ook geen personage waar ik een band mee zou kunnen krijgen. Ook niet met Finch. En dit zijn toch wel de hoofdpersonages. Dus dat is jammer. Maar… als je van dit soort sprookjes houdt, moet je het boek zeker lezen. Want dan weet ik zeker dat je het helemaal geweldig zult vinden!

De cover

Daarnaast wil ik even mijn complimenten geven aan Moon Young Adult voor de fantastisch mooie cover en ze enorm bedanken dat ik dit prachtige boek op zo’n leuke feestelijke manier opgestuurd heb gekregen. Deze staat absoluut mooi op mijn boekenplanken!

Heb jij Hazelwoud al gelezen?

two-stars