Playa de Las Americas, Los Cristianos, Abades & de Vuurtoren van Rasca op Tenerife!

Playa de Las Americas

Tijd om de derde dag op Tenerife met jullie te delen. Op deze dag was het redelijk bewolkt, dus we kozen er wederom voor om in de auto te stappen en dan zouden we wel zien waar we uitkwamen…

De eerste stop: Playa de Las Americas. Dit is één van de meest bekende badplaatsen van Tenerife en door de vele hotels, barretjes en restaurants een stuk minder authentiek als de rest van het eiland. Hierdoor is het ook meteen erg toeristisch. Toch vond ik het gezellig om hier even rond te wandelen… Ondanks dat het niet ‘echt’ is, vind ik het toch een erg gezellig strand om even rond te wandelen… We parkeerden onze auto en liepen via dit pad met vrolijk gekleurde bloemen, richting het strand…

Playa de Las Americas Playa de Las Americas

We slenterden een beetje rond, genoten van het mooie uitzicht en schoten uiteraard een aantal leuke kiekjes!

IMG_0088 IMG_0089

Toen ik deze meneer , genietend van een goed boek, op dit bankje zag zitten, kon ik het niet laten om er een foto van te nemen. Ik vind het er zo leuk uitzien en het is echt een leuke foto geworden. Al zeg ik het zelf, haha!

Ondanks dat het nog vroeg en niet echt zwemweer was, was het wel het perfecte weer om lekker te surfen. Deze dames en heren waren nog aan het oefenen, dus het is me jammer genoeg niet gelukt om een mooi action shot te maken!

Ik vind palmbomen zo leuk! Ik kan er wel duizend foto’s van maken… Ondanks dat dit een heel cliché foto is, kan ik daar toch echt van genieten en neemt deze me in gedachten direct mee terug naar dit heerlijke zandstrand.

IMG_0093 Playa de las Americas

Honger! Tijd om een hapje te gaan eten dus. Aangezien we continu allerlei lekkere dingen tegenkwamen, besloten we om weer een gerechtje te delen. Zo aten we niet teveel en konden we later op de dag weer voor iets anders kiezen. Win win! We kwamen terecht bij Café de Paris en konden het niet laten om weer een tortilla te bestellen.

Als je eenmaal in Spanje bent, moet je er van profiteren natuurlijk. Het is mij nog nooit gelukt om zo’n taart te maken.

Na het eten, liepen we nog even rond, voordat we besloten om verder te rijden.

Ondanks dat het een vakantie was, moest er af en toe ook gewerkt worden. Dit vanwege het feit dat ik door Interhome uitgenodigd was om een weekje in één van hun appartementen in Los Gigantes te verblijven. Mocht je ooit naar Tenerife gaan, dan weet ik zeker dat dit appartement je reuzengoed zal bevallen. Al is het alleen maar voor het uitzicht.

IMG_0109 IMG_9311

Ik vergeet zo vaak om even een panorama foto te maken. Gelukkig dacht ik er dit keer wel op tijd aan. Dit heeft altijd zo’n gaaf effect. Zo krijg je direct een beter beeld van hoe de gehele omgeving eruit ziet.

Tijd voor de volgende stop!

Los Cristianos

Vanuit Playa de Las Americas kun je in principe zo naar Los Cristianos lopen. Omdat we de auto bij ons hadden en daarna nog meer wilden ontdekken, namen we de auto mee en reden we er naartoe. Ook dit gedeelte is erg toeristisch, maar daarom niet minder leuk.

IMG_0116 IMG_0118 IMG_0117

Hier lagen wel een aantal mensen op het strand, maar de zon liet zich jammer genoeg nog steeds niet zien. Wel was het warm genoeg om lekker in je bikini of zwembroek op het strand te liggen. Wij kozen ervoor om een lekkere cocktail te drinken op één van de terrasjes. Jammer genoeg ben ik vergeten hoe het tentje heette, want de bediening was erg vriendelijk.

IMG_0119 IMG_0120

Terwijl ik op het terras zat en een foto van onze cocktail wilde maken, vond één van de medewerkers het tijd voor een photo bomb! Ik vind het een erg grappig en vrolijk plaatje geworden!

En ook vanaf het terras kon ik het niet laten om met mijn nieuwe lens te spelen. Voordat ik op reis ging wilde ik persé een Tamron 18-200 lens voor mijn Canon 1100D aanschaffen. Daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Abades & de vuurtoren van Rasca

Vanuit hier vervolgden we onze weg richting het enige witgekalkte dorpje op heel Tenerife. We lazen dat er ook een vuurtoren in de buurt was, dus we dachten dat het wel leuk was om hier even een kijkje te nemen. Het is een klein gezellig dorpje, maar er was niet veel te doen. Wel lag er een fijn, klein strandje, wat niet te druk was. Vanuit hier had je ook direct een mooi uitzicht over het dorp en de omgeving.

IMG_0129 IMG_0127 IMG_0130 IMG_0133 IMG_0134 IMG_0135 IMG_0136 IMG_0137 IMG_0139 IMG_0142

Na even rondgewandeld te hebben, besloten we dat het tijd was om richting het appartement te gaan. Omdat het de hele dag erg bewolkt was, vond ik het erg fris worden. Op de weg richting het appartement, langs de weg, lag een heel leuk bootje dat als decoratie van de omgeving diende… Ik wilde deze persé op de foto hebben. Maar we vergaten elke keer weer om er te stoppen. Dit keer dachten we er gelukkig wel aan!

IMG_0144 IMG_0146 IMG_0149

In Los Gigantes was de temperatuur een stuk aangenamer. Nog even chillen en klaarmaken voor het avondeten!

Aangezien ik mijn nieuwe jurkje aanhad, wilde ik deze even op de foto zetten om naar Tasja te sturen. Uiteindelijk toch best een leuke foto geworden. Dit is overigens op de weg van ons appartement richting het dorp beneden aan de weg.

We kozen er voor om nog een keer bij Jardin del Sol te eten. Dit was ons zo goed bevallen de afgelopen keer! Dit keer koos ik voor varkensmedaillons met een marinade van port,  met anans en verse groenten. Wederom overheerlijk in combinatie met de aardappeltjes!

Tijdens het eten viel het ons op dat er een enorm hoge palmboom achter mij stond. Deze was zo hoog dat Mike de top van de boom niet kon zien. Ik maakte deze foto alleen om aan hem te laten zien hoe hoog deze werkelijk was. En kijk nu hoe gaaf deze foto geworden is!

Dat contrast tussen de bewolking en de heldere lucht is echt fantastisch. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het een prachtfoto! Ondanks de bewolking hebben we enorm genoten van deze dag en absoluut niks te klagen gehad.

Wat vind jij van onze derde dag op Tenerife?